Google Website Translator

torstai 28. marraskuuta 2013

Ei se voi olla väärin lähtee maailman ääriin :)

Voi kuulkaa, kyllä on taas takana ihan mahtava päivä!
Herättyämme päätimme, että tänään vain lököillään. Menimme rannalle ottamaan aurinkoa. Kyllä oli grilli kuumana! Maksimissaan 30 minuuttia pystyi paahtaa auringossa ja sitten piti mennä mereen vilvoittautumaan.

Tällaset maisemat meillä oli tänään, kun otettiin aurinkoa :)

Mä kuuntelin Raappanan Kauas pois-biisiä ja vihdoin pääsin siihen rentoon ja mahtavaakin mahtavampaan fiilikseen, jota täältä reissusta olen tullutkin hakemaan. Toinen biisi, jota kuuntelin oli Tuuliajolla....jos ei noita biisejä kuunnellessa tule hyvälle tuulelle, niin sitten ei mistään :)
Hirveän kauaa ei viitsitty aurinkoa ottaa, koska olemme olleet Thaimaan auringon alla vasta niin lyhyen aikaa, että ihon palamisriski on vielä aika suuri. Kaikkina muina kertoina, kun olemme Thaimaassa olleet, olemme polttaneet itsemme Jannen kanssa ensimmäisen viikon aikana aika pahasti. Tällä kerralla ajattelimme olla varovaisempia, ettei hääkuvissa sitten heloteta paloautonlailla.
Paahtamisen jälkeen käytiin ostamassa lauantaita varten bussiliput Bangkokin lentokentälle. Päädyttiin minibussiin, jonka kyydissä matkustamme nyt sitten 6 tuntia. Hinta oli se 700 bahtia (n. 16€) per nenä.  Lähtö lauantaiaamuna klo 6:00...en kyllä fanita tuota aikaa! :(
Lippujen oston jälkeen lähdettiin skootterilla ajelemaan ja etsimään Jannelle parturia.

Skootterimatkalla törmäsimme taas puhveleihin.

Siinä ne vaan syövät ruohoa, kun tyypit huristelevat autoilla ja skoottereilla ohi.

Parturi löytyi. Janne maksoi hiusten leikkuusta 300 bahtia (n. 7€).

Mä odottelin häntä sohvalla ja sain samalla uuden koirakaverin - pieni pölypallo :) Meni odotusaika nopeasti!

Parturin jälkeen menimme kävelemään rannalle.

Tällainen auringonlasku tänään :)

Kun katsoo tarkasti, löytää ravun kolon. Nuo pienen pienet hiekkapallot ovat rapujen pyörittelemiä. Tosi pienet ravut hengailevat rannalla ja, kun kävelee ravun kolon ohi, näkee vain jotain nopeaa liikettä - se on rapu, joka juoksee koloonsa :) Niitä veijareita on kiva seurailla!

Seuraavaksi syömään ja sitten vähän kiertelemään. Käytiin ostamassa pancaket vakio pancakejeppeltä.Tilattiin pancake with banana and chocolate ja pancake with chocolate. Maksoivat yhteensä 50 bahtia (vähän päälle euro).

Siitä siirryttiin ostamaan mulle iltapalaa - tuoretta ananasta ja tuoretta vesimelonia. Maksoivat yhteensä myös 50 bahtia. Ihan melkein samaan aikaan huomasin, että Janne alkaa heiluttaa käsiään vähän kauempana. Hän sanoi, että joku ötökkä oli lentänyt niskaan. Huomasin, että tämä ötökkä edelleen niskassa hengaili - se oli ampiainen! Janne yritti huitoa ampiaista pois, muttei se meinannut millään lähteä. Kun pääsin Jannen luo, huitaisin oikein kunnolla ja ampiainen tippui maahan. Janne sanoi, että nyt oli ampiainen pistänyt ja piikkikin oli jäänyt niskaan - niinhän se oli, juu. Piikki törrötti niskassa. Pistokohta turposi nopeasti - onneksi vain vähän. Käveltiin vieressä olevaan apteekkiin ja kysyttiin, olisiko heillä jotain ampiaisen pistoon. Apteekissa irrotin ampiaisen piikin Jannen niskasta. Janne sai antihistamiinipillereitä. Seurailin koko ajan huolestuneena pistokohtaa, ettei se vaan alkaisi enempää turvota. Onneksi mitään allergista reaktiota ei tullut. Pistokohta on jo laskenut, vähän punotusta vielä on. Heti, kun pääsimme hotellille, Janne nappasi ensimmäisen antihistamiinin ja ihan elävien kirjoissa näyttää mies edelleen olevan :)

On muuten iltaisin ihan mahtavat maisemat! Kun pääsee yhden tietyn mäen päälle, jossa ei niitä katuvaloja ole, näkee merelle. Horisontissa siintää monien ja uudestaan monien kymmenien kalastusveneiden ja yösukellukselle vieneiden veneiden valot. Suurin osa valoista on vihreitä ja valot värjäävät koko tumman horisontin vihreäksi.  Voi, kun sen näyn saisi tallennettua kameralla!